Monday, September 27, 2010

123 GO!

saya benci apabila saya ingi menulis tetapi saya tidak tahu bagaimana ingin meluahkan segalanya..macam everything kena explain satu persatu..bermula dengan perkara yang paling penting dalam kehidupan yang sgt dan teramat penting! kalau takde memang tak jalan la kehidupan saya..tak tau la kalau korang boleh pulak takde benda ni...

DUIT!

kau gila..mau mati tertonggeng bila duit kehabisan..rasa tak boleh nk berbuat apa2.. time takde duit la kne bli barang mcm2.. byr benda tu la..benda ni la..kalau pasal study..duit saya memang akan habis dengan sangat banyak..sampaikan baru 2 bulan ptptn saya telah kehabisan..nk mintak kat parents segan.. kadang2 terpaksa la menebalkan muka dan mintak duit pastu pekakkan teling kerana harus mendengar bebelan sebelum duit diterima... please saya nk jadi kaya supaya tak menyusahkan orang lain! nampak seprti seorang yg materialistik tapi pada zaman ini perkara itu sangat penting!

Boyfie
orang yang langsung tak menimbul kan masalah atau kemarahan tapi kesukaan yg menebal dan perasaan sayang yang membuak2! kerana awak la saya selalu jadi gila kerana saya selalu rasa seperti tiada didalam alam yang nyata! cheeewaaah! apa2 pun thanks cuz awak selalu bersama saya dalam keadaan apa skali pon..walaupon saya suka merajuk tak tentu pasal..marah tiba2..badmud sbb panas..dan segala perkara yang tak logik yang terpaksa awak logik kn..dan awak terpaksa bersabar tanpa memarah saya langsung tetapi cuba menenangkan saya..thanks sayang! walaupon awak selalu complain awak dah gemok la ape la..itu la..ini la..tapi apa2 pon awak the best dalam hati saya..tak kn ada yg boleh gantikn awak cuz awak hanya SATU! ily


Mood
selain daripada perkara diatas, mood juga memainkan peranan besar punya dalam mengharungi hari-hari sebagai pelajar semester akhir.. mood malas selalu datang dalam kehidupan saya terutama pada waktu pagi kerana sungguh malas nk ke kelas..bila sampai lambat puan tulis Lewat kat attendance..haritu saya dtg awal..tapi puan tulis lewat..bengang betol..ade kawan saya tu datang pukul 7.30 pagi pon puan tulis lewat! hazab! pastu nk datang awal cmna lagi? subuh? tak pon tido kat studio..kesian..saya juga mempunyai masalah lambat lembab macam siput bila bwt keje sekarang.. last dem 3 hari saya da boleh siapkan 1 design..sem ni? da bape minggu tak siap2 lagi..adakah kerana mood saya sendiri atau ada sebab-sebab yang mempengaruhi? ohhhhhh~

Assignment
perkara ni pon buat saya ting tong..tak penah habis-habis..makin lama..makin susah..makin susah makin pening! makin pening makin malas nk buat! damn..tapi nk buat cmna..harus..kalau tak..tak grad la gamaknya..saya haruss push diri saya habis-habisan dan siapkan segala yang perlu disiapkan..kerana saya mahu grad sem ni! wish me luck!

Rakan Makan
perkara diatas juga memainkan peranan penting pada stiap hari yang dilalui.. tanpa mereka kosonglah hidup..dengan gelak ketawa..lawak tak hengat assignmnt blambak, masih lagi nk main2 walaupon tgl bpe minngu je kelas..baju baru satu...haish..dan walaupon kadang2 lawak yg menyentapkan. mak tak kesah nok.. tapi lawak mereka lah yg buat ak terus berada disini dan meneruskan apa yang perlu diteruskan dan makanan? hahaha kene sekat! bukan nak diet or sebab da gemok sangat..tapi sebab ku harus saving duit..banyak duit yang perlu digunakan pada masa hadapan..ibu dan mummy baru belikan stock makanan utk saya minggu lepas..biskut dan megi segala..ok la dari kene makan kuih raya tiap2 pagi! kencing manis aku!


akhir kata majukanlah diri utk didi..sekian terima kasih!

No comments: