Tuesday, December 21, 2010

anda

Dosa Mencemuh, Mengaib & Menggelar Dengan Gelaran Buruk!

tahu tak? atau saje2 bwt tak tahu dan terus melalukannya tanpa segan silu..tak pernah ke orang mcm ni terfikir..apa perasaan org yang diaibkan tu?cuba bayangkan kalau kita di tempat orang tu? sakit tau tak..orang memang suka ckp ikot sedap mulut..saya faham trend org sekarang yang suka cakap lepas..tapi kalau sampai mengaibkan org lain..tak perlu lah kot..kalau kamu tahu pon sesuatu yg mengaibkan atau keburukan org lain..tak perlulah kau bercerita pada org lain..menyebarkan cerita tu..simpan je lah dlm hati kita sendiri..kita manusia..sama2 buat kesalahan..sama2 ade keburukan..tak kan kamu tak pernah bwt dosa??kau angel ke?tak kan? kau manusia juga..sama mcm kami..jadi jangan lah kau menunding jari kepada kami..kerana kau juga bwt benda yang sama..saya ada dengar orang kata "Allah akan menarik nikmat untuk org yang selalu mengaibkan orang..dan pahala yang dikerjakan akan diberi kepada orang yg diaibkan selagi dia tidak memohon maaf kepada org tersebut.." so kutuk la selagi boleh..pahala hang kasi kat aku free....jadi lebaih baik mine ur own business..okay lebih selamat dan afdal!

Firman Allah Taala : Ayat 11 Surah Al-Hujerat yang bermaksud:
“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puakmencemuh dan merendah-rendahkan puak yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka...

2 comments:

maizatul suraya said...

wow diy!
i bagi 10 bintang dilangit untuk entry kali ni! yeay!

didiyana said...

owh terima kasih!hehehehe