Wednesday, November 23, 2011

al-kisah cik prototype

hey chuolss! just nak share kegilaan semester ini..subject design sem ni memang bapak segala susah! my lect sgt2 lah strict!! every work kne settle on time yang dia bagi! xde tangguh2 n kalau tertinggal.sila kejar sbb dia xkan patah balik.tapi sangat respect cara dia mengajar cuz dia sgt amazing! ape yang keluar dari mulut dia xde yang tak logik! salute gila dekat dia! saya sgt takot dgn dia smpai kalau nampak dia satu badan shaking! but thank her cuz dia bwt saya banyk berfikir sem ni <3
this is my first prototype afta brapa puluh sketches yang dia reject.akhirnya dapat jugak yang dia pilih :) afta bwt 5 more sketches..she ask me to do this prototype..so menjahit lah mcm orang gila siang malam.bwt pattern sume..tapi best! sbb sgt suka design baju kanak2!!<3

tapi,nk dijadikan cerita...ape yang saya bwt ni salah..sbbnye..dia suh bwt experiment on fabric..sewing technique..experiment on color,embellishment..n macam2 lah...so redo lah :)
haiya didi! minggu seterusnya menjahit siang malam again :)
takpelah..bagus sebab dapat improve my sewing skillsss!

so ni lah latest prototype..
mcm2 jenis kain..mcm2 jenis sewing,macam2 color and embellishment skali..
2 hari saya menjahit siang dan malam di rumah kazen sy,angkut la si dior tu skali,sebabnya my kazen nk blaja jahit baju kurung moden..padehal aku pon blom pnh jahit baju kurung moden..haha tibai je lah..

bersepah lah hall rumah kazen sy da macam bengkel kat faculty..si gunting kain zig zag sy pon mendapat nama baru daripada keklong saya iaitu Edward..kenapa Edward? sebab dia teringat kat si Edward Scissorhands..igtkan sebab gigi gunting tu macam gigi Edward Cullen! hahaha
hahhaa...
enough la gelak didi...
sbb the best part of this week...
ialah
..
..
..
selamat menjahit prototype yang ketiga sebab kau salah jahit lining...
padan muka!
careless lagi kan..
so..selamat menjahit to myself :0)
have fun!
hahaa

No comments: