Thursday, November 4, 2010

speechless

dah di akhir2 semester ni macam2 dugaanya..adakah tuhan sedang menguji kesabaran saya atau kesabaran saya yg sebenarnya dah menipis? saya selalu bertanya kepada diri sendiri.. kenapa setiap perkara yang saya buat mesti ada yang tak berpuas hati? i'm trying to be nice to everyone.. seriously.. adakah saya patut berkelakuan pasif dan menyebabkan orang rasa saya ni seperti tidak berguna?

saya sedih kerana setiap yg saya lakukan pasti akn menimbulkan perasaan tidak puas hati kepada semua org..saya selalu cuba utk bwt yg terbaik..tapi balasannya selalu tidak setimpal..kadang2 saya rasa takut utk buat baik kpd semua org.. kadang2 saya rasa lebih baik saya bisu.. supaya kata2 saya tak menyakitkan hati orang..

dah nk habis semester ni macam2 dah berlaku.. dgn kereta bwt hal.. design siap lambat.. diperguna kan sewnang2nya.. hati di tikam2 tapi masih diam.. adakah saya seorang manusia yg pelik? atau takda perasaan or saya selalu pentingkan org lain lebih dari diri saya sendiri?

tapi hari ni memamg hari yg paling sedih dalam seluruh kehidupan saya..saya rasa seperti dunia saya gelap seketika dan nafas sy stop dan jantung saya berhenti berdenyut.. pedih, sakit, perit! sesiapa yang tak pernah melaluinya takkan rasa apabila seseorang yg di sayangi.. disanjungi dan teramat respect.. tapi tiba2 hilang kepercayaan terhadap diri anda.. anda tahu apa yg anda harus lakukan? saya? menangis sekuat hati tanpa suara tetapi dalam hati hancur berkecamuk.. saya sakit.. dan teramat sakit.. saya hanya mampu berdoa agar tuhan membuka pintu hatinya.. kerana saya tak nk meninggalkan tempat ini dengan adanya orang yang berperasaan tidak puas hati atau tersa dengan saya... jadi mulai hari ini.. tiada apa2 yng akan diungkapkan lagi.. mungkin bukan salah mereka kerana semua itu masih baru pada mereka.. pengalaman akan mengajar kita tentang semuanya.. di suatu ketika nanti apabila anda menghadapinya sendiri.. saya pasti anda akn terigtkan saya.. terima kasih.

i rather be silent because when i speak its really hurt people~

3 comments:

maizatul suraya said...

diy!!!! serupa kisah kita!
i mean, yelah,, kita memang nak jd terbaik utk semua orang.
tolong org bila perlukan kita.
tapi mesti ade kutuk2 blkg, kata kita bajet baik, nak sauk semua. tamak la senang cerita. oh. dan tak sedar diri. padahal kita cuma nak tolong orang.

didiyana said...

tu lah dia.. ada kwn makan kawan bukan nk mkn nasi ke...hahahaha

maizatul suraya said...

haaaa.. tu btol.. g ar mkn mknn yg mengenyangkan..

takpe takpe. mcm biasa, utk backstabbered,
"kau gelak la puas-puas kt dunia, biar aku gelak bahagia kt atas 'sana'"

-sekian-